ترکیب بندی در عکاسی صنعتی

هنگامی که سخن از تترکیب بندی در عکاسی صنعتی به میان می آید، هیچ فرمول سخت و پیچیده ای برای آن، وجود ندارد. این کار به ایده و خلاقیت بستگی دارد. همچنین پاسخ به پرسش هایی مانند، شکل محصول چگونه است؟ کارآیی آن چیست؟ آیا می خواهید سوژه به شکلی قدرتمند نشان داده شود؟ این ها فقط چند سوال هستند که باید در هنگام برنامه ریزی، پاسخ داده شوند. ترکیب بندی در عکاسی می تواند از زوایای متنوع و مناسب محصول را به مخاطب معرفی کند.

این پیج را در صفحات اجتماعی به اشتراک بگذارید :
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در whatsapp
ترکیب بندی در عکاسی

ترکیب بندی در عکاسی صنعتی

در این مقاله ترکیب بندی در عکاسی صنعتی خواهیم پرداخت

نکات طلایی

در اینجا موارد مهمی از چگونگی ترکیب بندی های مختلف قرار دارد؛ که می توانید برای ترکیب بندی در عکاسی خود، از آنها استفاده کنید. پر کردن یک عکس با تعداد زیادی از محصولات، می تواند مخاطب را به پای مبحث اندازه گیری و مقیاس گذاری بکشاند یا به زبان عامیانه : دو دو تا چهار تا می کند! در اصل این کار، بیننده را برای تصویر مورد نظر در تکاپو برای اندازه گیری و سنجیدن و توجه بیشتر ترغیب می کند که در نهایت وی را به آن علاقه مند خواهد کرد.

سعی کنید از ایجاد فضای خالی و واضح در یک عکس، برای ترکیب بندی در عکاسی اجتناب کنید زیرا این کار باعث ایجاد اثر منفی در مخاطب خواهد شد. باید سعی شود تا برای رفع این اثر منفی از متن و یا چیز دیگری، برای ایجاد تعادل و یک بالانس مشخص در تصویر استفاده شود. این کار برای ایجاد علاقه و مشتاق شدن مخاطب، به یک محصول مفید است.

نقش زاویه ی دوربین

یک زاویه دید از سه چهارم آن، به همراه یک دید از پایین به بالا، و پرسپکتیو می تواند به مخاطب حس حضور در آن مکان را منتقل نماید. انتخاب این زاویه بستگی به ماهیت محصول و مهارت عکاس دارد. یا یک دید بالا به پایین، در مخاطب حس قدرتمندی یک محصول را، ایجاد خواهد کرد. این ترکیب بندی ، باعث می شود که بیننده با محصول بهتر ارتباط برقرار کرده و این احساس در او ایجاد می شود که، می تواند آن را سازماندهی یا لمس کند که این مورد هم بستگی به نوع محصول مورد نظر دارد.

استفاده از رنگ ها

تئوری رنگ یک نظریه ی عالی در این رابطه است؛ که می تواند برای ترکیب بندی در عکاسی به طور خلاقانه استفاده شود. عکاسی مد، عکاسی غذایی و طراحی گرافیکی، فقط چند مثال در این رابطه هستند. در این سیستم تئوری رنگی مجموعه ای از دستورالعمل هایی وجود دارد، که در مورد رنگ ها در نگاه بیننده بحث می کنند؛ تا ببینند چه رنگ هایی در چه ترکیب بندی هایی بکار می آید. اصولا چشم ها و مغز به رنگ هایی جذب می شوند؛ که با یکدیگر متمایز هستند. اگر در حال ترکیب بندی برای عکاسی محصول در یک محیط با رنگ های آرام، و یا خنثی مانند آبی هستید، سعی کنید که از رنگ وسایل روشن و اصطلاحا گرم تر، برای عکس برداری استفاده کنید و برعکس.

اینکه تمام رنگ ها در یک تم قرار داشته باشند، حتما ذهن و چشم مخاطب را خسته خواهند کرد.

نگارش متن : مهندس نیما ابوالقاسمی

نگارش متن : مهندس نیما ابوالقاسمی

هرگونه کپی برداری از مطالب بالا، تنها با ذکر نام مولف و لینک منبع ( https://www.studio9.co ) بلامانع است .

[kkstarratings]

مقالات مرتبط

در زیر مقالات مرتبط با مطلب بالا را میتوانید مشاهده نمایید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − هفت =

Nine Plus Academy

آکادمی ناین پلاس ، ابتکاری نو برای بهمود استعدادهای درون سازمانی

آکادمی ناین پلاس

تنها مجموعه آموزش کاربردی صنعتی در زمینه عکاسی صنعتی و گرافیک صنعتی در کشور

ورود به سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − 17 =