گالری عکاسی غذایی
گالری عکاسی غذایی
گالری منتخب عکسهای غذایی استودیو ناین در پروژه های مختلف

این پیج را در صفحات اجتماعی به اشتراک بگذارید :

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
گالری عکاسی غذایی
5 (100%) 3 Votes

گالری عکاسی غذایی استودیو ناین ، منتخبی از عکس های انجام شده در زمینه عکاسی غذایی در پروژه های مختلف می باشد که در قالب یک گالری عکاسی تبلیغاتی گردآوری گردیده که در زیر میتوانید مشاهده فرمایید.

قبل از بازدید از گالری عکاسی غذایی بیان چند نکته ضروریست

در عصر دیجیتال و شبکه‌های اجتماعی، یکی از داغ‌ترین موضوعات عکاسی غذا میباشد. کاربران بی‌شماری در جهان وجود دارند که همه‌روزه عکس‌های بی‌شماری را در صفحات اجتماعی خود با دیگران به اشتراک می‌گذراند که بدون شک در این میان عکس‌هایی با مضمون غذا و مواد غذایی سهم عمده‌ای را دربرمی گیرند. هرکسی با هر سلیقه و تجهیزاتی دوست دارد که لذت غذایی را که می‌خورد، با دیگران سهیم باشد. با پیشرفت روزافزون تکنولوژی و باکیفیت شدن روزبه‌روز دوربین‌های خانگی، دوربین گوشی‌های همراه و در سطح پیشرفته‌تر دوربین‌های حرفه‌ای امکان ثبت لحظه‌ها برای ما فراهم‌شده است. در هر رستوران و کافه‌ای، پیش از آنکه اقدام به خوردن غذای سفارش داده‌ شده‌ کنیم، گوشی همراه خود را درآورده و عکسی از آن می‌گیریم. البته عکاسی غذایی همیشه به این آسانی نیست. 

اینکه این عکس‌ها را به چه منظور و برای چه کسی می‌گیریم بسیار در نحوه عکاسی غذایی ما تأثیرگذار است. اگر عکس غذایی را برای خودمان می‌گیریم، چندان اهمیتی ندارد که از لحاظ فنی و کیفی در چه سطحی قرار دارد؛ اما یک عکاس غذایی حرفه‌ای  عکس یک غذا را برای خودش نمی‌گیرد. کافه‌ها، هتل‌ها، رستوران‌ها، کتاب‌ها و مجله‌های آشپزی، کارخانه‌های مواد غذایی و در کل تمام مجموعه‌های فعال در صنایع غذایی کارفرمایان او برای عکاسی غذایی هستند. در عکاسی صنعتی ، عکاسی مواد غذایی شاخه‌ای پرطرفدار و البته بسیار سختی است که عهده‌دار انتقال طعم و عطر یک محصول بدون لمس آن است! امروز لذت دیدن یک عکس خوب از یک خوراکی، دست‌کمی از تست کردن و خوردن آن ندارد.

  • برای نمایش سایز بزرگ تصاویر بر روی آنها کلیک فرمایید

گالری عکاسی غذایی

در زیر گالری عکاسی غذایی از نمونه های اجرا شده عکاسی غذایی توسط مجموعه استودیو ناین را ملاحظه می فرمایید

شما در حال بازدید از گالری عکاسی غذایی استودیو عکاسی صنعتی ناین هستید

عکاسی غذایی جزو سخت‌ترین‌های رشته عکاسی است. عکاس غذایی باید در کنار تجربه، تجهیزات و ملزومات کافی را نیز برای این کار در اختیار داشته باشد. برای عکاسی غذایی در سطح حرفه‌ای ، باید داستان غذایی که قصد عکاسی از آن را دارید مشخص کنید. اینکه آن عکس غذایی چه رسالتی دارد بسیار مهم است. می‌خواهیم با عکس خود بیننده را گرسنه کنیم؟ می‌خواهیم او را برای رفتن به سفری خاص ترغیب کنیم؟ هدفمان تداعی کردن نوستالژی‌ها در ذهن بیننده است یا می‌خواهیم محصول خود را تبلیغ کنیم؟ همه این‌ها اهمیت دارد چراکه عکاسی غذایی فقط برای نمایش نیست و در پس هر عکس از مواد غذایی پیامی نهفته است. 

باید هدف خود را از پیش مشخص کنیم، چراکه این هدف ماست که راهنمای ما در انتخاب تنظیمات، لوازم جانبی، مواد غذایی، محل و نوع نورپردازی است. مهم‌ترین هدف در عکاسی غذایی، تمرکز روی رنگ، بافت، شکل و ظرافت غذاست و این مهم ، با یک نورپردازی دقیق به دست می‌آید. یک عکاس مواد غذایی حرفه‌ای می­داند که با چه نوع از نورپردازی می‌تواند تازگی و شادابی مواد غذایی را نشان دهد. بیشتر عکاسان تازه‌ کار از نورهای مستقیم فلاش استفاده می‌کنند که این نور باعث از دست رفتن بافت، شسته شدن رنگ، روشنایی بیش‌ از حد و تخت شدن تصویر می‌شود و این بزرگ‌ترین معضلی است که یک عکاس غذایی تازه‌کار برای عکاسی غذایی دارد و این نوع عکس‌ها به‌ هیچ‌ عنوان قابل‌قبول و استفاده نیست. بحث نورپردازی در عکاسی غذایی به تجربه و مهارت عکاس صنعتی وابسته است. 

هدف از ایجاد گالری عکاسی غذایی استودیو ناین تسهیل در بازدید عکس ها بصورت یکجا بوده است

برای به دست آوردن نور خوب برای یک محصول باید از انواع سافت باکس و چترهای نرم‌کننده نور استفاده کرد و در مورد عکاسی غذایی در نور طبیعی همراه داشتن رفلکتور در بین تجهیزات یک نیاز است. جایگاه تزئینات و لوازم استفاده‌ شده در عکاسی غذایی کجاست؟ متأسفانه مشکل بزرگی که عکاسی غذایی کشور ما با آن روبروست بحث ترکیب‌بندی است. ترکیب‌بندی از ارکان و اصول نخستین همه‌ی شاخه‌های عکاسی ازجمله عکاسی غذایی است؛ چرا که با بکار بستن علم می‌توان دید بیننده را به سمت سوژه موردنظر کشاند و تمرکز او را به‌صورت ناخودآگاه به سوژه جلب کرد. 

عکاسان غذایی تازه‌کار بی‌ محابا تمام داشته‌ها ، لوازم تزئینی خود را روی میز می‌ریزند و در کنار آن‌ یک بشقاب غذا می‌گذارند، در اندیشه آنکه این لوازم به زیبایی و جذابیت عکس آن‌ها کمک می‌کند،در حالی که این کار لطمه بزرگی به‌ عکس و هدف آن وارد میکند. شلوغی و تراکم بیش‌ از حد لوازم تزئینی و دکور اجازه دیده شدن محصول را نمی‌دهد! گاها میبینیم در عکس صنعتی از یک رب گوجه ، که محصول تولیدکننده‌ای به نام است سوژه اصلی ، در میان انبوهی از دکور  پیدا گم میشود. حال تصور کنید این تصویر در یک تابلوی بیلبورد شهری نصب‌شده باشد که نگاه‌های گذرای رانندگان و عابران پیاده را هدف قرار داده است!! ترکیب‌بندی محل قرارگیری اشیا و ارتباط آن‌ها با دیگر عناصر تصویر ، در عکاسی غذایی ست، که با ایجاد تعادل در تصویر نگاه بیننده را به سمت سوژه موردنظر هدایت می‌کند.  

یکی از اصول ترکیب‌بندی، قرارگیری سوژه در نقطه طلایی است ، باید سوژه در مرکز نگاه بیننده بوده و او را به سمت خود متمرکز کند. دیگر موردی که در عکاسی غذایی بسیار تأثیرگذار است، عمق میدان است. عکاسی غذایی ، ژانر عکاسی خط تولید یک کارخانه نیست که در آن تمام عناصر مهم و لزوماً در کادر و واضح باشد. در عکس مواد غذایی می‌توان از عمق میدان‌های رؤیایی‌تر استفاده کرد. سوژه یک غذاست و نیازی نیست که نمکدان را نیز در منطقه فوکوس داشته باشیم. در کشور ما متأسفانه گاهی، عکاس صنعتی از سمت تولیدکننده‌ها مجبور به استفاده از دیافراگرام های بسته و سطح فوکوس زیاد است. 

شوربختانه، تراز سنجش حرفه‌ای بودن یک عکس صنعتی برای برخی از تولیدکنندگان ، سطح وضوح و فوکوس تصویر است. آن‌ها گمان می‌کنند که چون عکاس خط تولید، عکس‌های کارخانه را با وضوح و سطح فوکوس بالا عکاسی کرده است پس عکس غذایی نیز باید با خصوصیت باشد و در بسیاری از مواقع به جذابیت عکس غذایی لطمه وارد می شود. خود ما نیز از این اتفاق متحمل آسیب‌های بی‌شماری از جانب کارخانه‌های صاحب‌نام شده‌ایم. دیافراگم های باز می‌توانند برای عکس غذایی ما حالت زیبایی را خلق کنند و از دست دادن محوشدگی و بوکه های زیبا برای هر عکاس غذایی می‌تواند دردآور باشد. سطح فوکوس کم اما دقیق بر روی سوژه، می‌تواند این اجازه را به عکاس بدهد که دقیقاً روی سوژه دلخواه خود تمرکز کند و این ویژگی به‌طور خاص در عکاسی غذایی بسیار مفید و درعین‌حال مهم است.

اینکه یک زاویه کلی را در نظر بگیریم و طبق همان پیش برویم کار هوشمندانه‌ای نیست. هر غذایی ویژگی منحصربه‌فرد خود را دارد. یک غذا حجیم است و دیگری تخت، یکی خوش‌رنگ و لعاب است و دیگری رنگ جذابی ندارد. تعین زاویه در عکاسی غذایی وابسته به نوع غذایی است که سوژه عکاسی غذایی است. اگر سوژه یک پیتزا و یا چند برگ کالباس باشد، بهترین زاویه برای عکاسی از آن، بالاسری یا به‌اصطلاح (Overhead) است. چراکه با این زاویه تمام ویژگی‌ها و جزئیات به‌درستی ثبت می‌گردند و این در حالی است که در عکاسی صنعتی از یک ظرف بستنی زاویه ۴۵ درجه که زاویه نگاه یک فرد نشسته بر سر میز است، می‌تواند بهتر جزئیات را نمایش دهد و برای یک ساندویچ برگر می‌توان زاویه روبه‌رو را امتحان کرد. این زوایا در عکاسی غذایی نسبت به نوع و حجم غذا متغیر خواهند بود.

شاید بتوان مهم‌ترین بخش از عکاسی غذایی را به آراسته کردن غذا اختصاص داد. این هنر که به Food Styling معروف است می‌تواند غذایی معمولی را به یک غذای حیرت‌آور و شگفت‌انگیز تبدیل کند. همان‌طور که ما برای زیبایی به آرایشگاه می‌رویم، لباس‌های زیبا و رنگی را با کفش‌هایمان ست می‌کنیم و با ایجاد تعادل و رنگ‌بندی به آراستگی خود می‌افزاییم، یک فود استایلیست (Stylist) نیز با هماهنگ کردن مواد غذایی رنگارنگ، ترکیبی زیبا را به وجود می‌آورد. او سبزی‌های تازه را با فلفل‌های مینیاتوری زرد و گوجه‌های کوچک قرمزرنگ چنان در هم ترکیب می‌کند که برای کسی که علاقه‌ای به فلفل نیز ندارد، دیدنش جذاب است و اشتهای او را برانگیخته می‌کند. 

یک فود استایلیست حرفه‌ای دستمزد بالایی دارد و  به همین خاطر در کشور ما از چنین شخصی با این تخصص استقبال خوبی نشده و به‌ طور معمول خود عکاس مواد غذایی به فرم دادن غذاها اقدام می‌کند. اگرچه باسلیقه خوب عکاس غذایی تا حدی این نقیصه جبران شده است، اما در سطح حرفه‌ای وجود یک فود استایلیست در کنار عکاس مواد غذایی یک امر حیاتی و غیر قابل‌ انکار است.

فاکتور اثرگذار و بی‌اندازه مهم در تولید یک عکس صنعتی جذاب از مواد غذایی، استفاده درست و با دانش از نرم‌افزارهای عکاسی جهت ویرایش نهایی تصویر است. تأثیر این ویژگی در فایل­‌هایی که قصد ارسال به چاپخانه را دارند بسیار مشهود است. مدیریت رنگ ها برای چاپ تخصص خاص خود را می‌طلبد و چه بسیار اتفاق می‌افتد که به دلیل عدم رعایت این مهم، کارخانه‌ها و تولیدکنندگان صنایع غذایی متحمل خسارات بزرگی شده‌اند. به دست آوردن رنگ‌های دقیق و درعین‌حال جذاب برای چاپ‌های چهار رنگ (CMYK) نیازمند دانش و تجربه است که بتواند بهترین نتیجه را برای تولیدکننده و عکاس تبلیغاتی به ارمغان بیاورد.در بخش مربوطه در همین وب سایت بصورت مفصل درباره ادیت عکس صنعتی توضیح داده شده است .

در گالری عکاسی غذایی استودیو عکاسی صنعتی ناین سعی بر آن بوده است تا نمونه هایی شاخص تر از تجربیات عکاسی غذایی ما در پروژه های مختلف به معرض نمایش گذارده شود، که در بالا آنها را مشاهده می فرمایید.

محاسبه قیمت

محاسبه آنلاین خدمات عکاسی صنعتی

مشتریان مشابه

مشتریان با زمینه فعالیت مشترک
نگارش متن : مهندس نیما ابوالقاسمی

نگارش متن : مهندس نیما ابوالقاسمی

هرگونه کپی برداری از مطالب بالا، تنها با ذکر نام مولف و لینک منبع ( https://www.studio9.co ) بلامانع است .

Nine Plus Academy

آکادمی ناین پلاس ، ابتکاری نو برای بهمود استعدادهای درون سازمانی

آکادمی ناین پلاس

تنها مجموعه آموزش کاربردی صنعتی در زمینه عکاسی صنعتی و گرافیک صنعتی در کشور

ورود به سایت